czwartek, 19 stycznia 2023

Trochę polskiej historii WSK M06 (125)


 M06 to najdłużej produkowana w Polsce seria motocykli. Pierwszy z nich powstał w 1953 roku, a ostatni w 1985 roku. Produkowały go aż trzy fabryki: Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku (WSK) oraz Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych, dawniej Suchedniowska Huta Ludwików (SHL).


W Świdniku wyprodukowano bardzo wiele odmian i wersji tego modelu. Gdy ktoś wspomina o popularnych "wueskach", najczęściej ma na myśli M06. Widoczny na zdjęciu WSK M06 B1 z 1967 roku miał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 123 ccm.


 Osiągał prędkość 80 km/h, ale zużywał zaledwie 2,8 litra paliwa na 100 km.



Trochę Autoreklamy, oprócz prowadzenia tego bloga zajmuję się również: 
Agencjia marketingowa MakroMaxi -  dla Twojej firmy! 
A może tylko potrzebujesz pomocy z reklamą na FB?  





środa, 18 stycznia 2023

Nowa rasa: Tradycyjna klasa 600 może być martwa, ale do smierci sportowego motocykla wagi średniej jeszcze daleko.




  Zbyt wielka obsesja na punkcie osiągów na torze wyścigowym ?  — w końcu doprowadzi to do tego, że twoi klienci przesiądą się na łatwiejsze, wygodniejsze motocykle.

To jest dokładnie to, co stało się z klasą supersport 600. Niegdyś dominująca siła, teraz wymarła dzięki motocyklistom, którzy nie chcą już żyć z ciasnymi siedzeniami, 16 000 obr/min i twardym jak skała zawieszeniem.

Ostatnie legalne supersporty spotkały się z brytyjskim upadkiem wraz z nadejściem Euro5, pozostawiając lukę dla czegoś nowego, co zaspokoiłoby potrzeby kierowców chcących podrapać się brodzie na sportowym motocyklu, bez składania się jak ptak origami. I tak narodził się nowy gatunek miękkich motocykli sportowych średniej wielkości.


Pierwszym, który przybył, był CBR650R Hondy, który wylądował w 2019 roku, tak jak ostatni ze starych dinozaurów wymarł — stając się drugim najlepiej sprzedającym się motocyklem sportowym w Europie w swoim debiutanckim roku. Pod wieloma względami nowoczesne ujęcie CBR600F Sport, miało stylizację inspirowaną Fireblade, łatwy czterocylindrowy silnik i bardziej wyprostowaną pozycję do jazdy.

Został zaktualizowany w 2021 roku, aby stać się motocyklem, który widzimy tu dzisiaj — teraz z widelcami Showa Separate Function Big Piston, bardziej przejrzystą deską rozdzielczą LCD i świeżym lakierem.

Honda nie miała jednak wszystkiego po swojemu, ponieważ w 2021 roku na nasze wybrzeża zawitała również Aprilia RS 660 - wyposażona w bardziej zaawansowaną elektronikę wrażliwą na przechyły, wygląd zapożyczony z superbike'a RSV4 oraz większą moc i dramaturgię.

Spodobał nam się i mimo, że kosztuje prawie dwa tysiące więcej niż Japończyk — zdobył tytuł Motocykla Roku MCN.


A wy jak to oceniacie ? Zastąpią te średnie supersporty dawne 600'ty ? 


Trochę Autoreklamy, oprócz prowadzenia tego bloga zajmuję się również: 
Agencjia marketingowa MakroMaxi -  dla Twojej firmy! 
A może tylko potrzebujesz pomocy z reklamą na FB?