czwartek, 26 stycznia 2023

Royal Enfield Super Meteor 650 (2023)

 Royal Enfield wprowadził pierwsze modele spin-off w swojej najlepiej sprzedającej się gamie bliźniaków 650 - Super Meteor 650 w wykończeniu standardowym lub Touring.

Enfield rozpoczął budowę swoich pierwszych dwucylindrowych motocykli, które będą produkowane w Indiach jeszcze w 2018 roku z roadsterem Interceptor i Continental GT café racer, zanim warianty Super Meteor zostały odsłonięte na targach Eicma w 2022 roku.



Napędzany przez ten sam chłodzony powietrzem / olejem ośmiozaworowy silnik równoległy 648cc z wałem korbowym 270º i centralnym łańcuchem napędzanym SOHC wyposażającym poprzednie 650s i nazwany po pierwszym 100mph modelu Royal Enfield, który zadebiutował z powrotem w 1955 roku, brytyjskie dostawy tych motocykli rozpoczną się w marcu, z trzyletnią gwarancją bez limitu kilometrów.


Hamowanie zapewnia ta sama pojedyncza 320mm przednia tarcza jak we wcześniejszych modelach 650, ale znacznie większa 300mm tylna tarcza hamulcowa (wzrost z 240mm), obie chwytane przez dwutłoczkowe zaciski z indyjskiej filii Brembo - ByBre, z dwukanałowym systemem Bosch ABS.

Model standardowy waży 241 kg z olejem i wypełnionym w 90% 15,7-litrowym zbiornikiem paliwa, co daje około 230 kg z olejem/bez paliwa. To sporo więcej niż 202 kg podawane dla bliźniaka Interceptora z tym samym silnikiem.

Wysokość siedzenia 740 mm zapewnia, że prawie każdy motocyklista może położyć obie stopy płasko na ziemi w spoczynku, z podnóżkami do przodu i wysoką, szeroką kierownicą w stylu turystycznym z łatwo regulowanymi dźwigniami sprzęgła i hamulca.





Trochę Autoreklamy, oprócz prowadzenia tego bloga zajmuję się również: 
Agencjia marketingowa MakroMaxi -  dla Twojej firmy! 
A może tylko potrzebujesz pomocy z reklamą na FB?